Alla inlägg den 10 mars 2014

Av ohejdat - 10 mars 2014 17:09

Köpte mig ett par vattentäta skor för hundlika skogspromenader förra veckan, det är ju en vattenhund trots allt som ska flytta in hos oss. Ett par Asics Gel Trax GT, himla fina och såg liksom lite proffsiga ut. De kom i paket med posten idag, jag har en deal med min snälla brevbärare så han tar även med stora paket ut om jag låter stora luckan stå olåst när sånt väntas, Halvan gillar inte riktigt dealen, tycker nån kan sno nån viktig post. Men, men, nu var det snyggeskorna från Asics med Goretex å allt. De var ju för små! Trots att jag köpt exakt samma storlek som jag haft två par löparskor i från Asics tidigare (nej, jag springer inte, men jag kanske ska, under tiden lufsar och promenerar jag). Panik! De var nu superbilliga, knappt 450kr inklusive frakt, ordinarie pris är 14-1500kr. Men jag ringde upp Niklas på Lilla Skobutiken, tyvärr hade han inte några större i samma modell, men om jag skickade tillbaka dessa så skulle han skicka mig ett par andra istället, vad skulle jag ha skorna till och vad hade jag för typ av läst, så föreslog han Merrell Moab Goretex istället, de var visserligen lite dyrare men jag skulle få dem i utbyte ändå. Härligt med sån servicekänsla! Pep iväg till posten gjorde jag inte, men pep iväg till gottebutiken som är postombud som ett rött streck och returnerade. Så hoppas jag att dessa ska passa bättre istället. Tydligen är det så sa Niklas att Asics skor i Goretex blir lite för trånga över foten jämfört med mera elastiska skor som löpskor. Så vet man det.

Av ohejdat - 10 mars 2014 13:18

Jag tror Fejsbok dör en långsam sotdöd, känns som om det förtvinar, folk har tröttnat på att visa lunchbilder på dagligbasis tackålov, fast jag alldeles nyss såg en bild på en macka som såg ut som en spya....
Men i lördags piggnade de till och skrev: rätt låt, fel låt, fula kläder, heja den och heja inte den och dumma skämt .... Och jag kan fan inte va mer ointresserad! Jag har en vän på Fejan som jag nog inte träffat sedan gymnasiet, hon och jag har utvecklats åt varsitt håll kan man säga, hennes statusuppdateringar består av att nu fryser hon så hon har nog feber och nu bäddar hon ner sig och sen väntar hon på att förkylningen ska gå över, man vet inte till sig av spänning innan nästa dramatiska inlägg ska komma, dessutom är hon sjuk ungefär en gång i varannan månad, övriga veckor får man se bilder på vad hon åstadkommit i pappslöjden, scrapbooking som det heter nuförtiden, ett så otroligt meningslöst tidsfördriv!
Ja, jag vet, jag är en elak kärring.

Av ohejdat - 10 mars 2014 09:35

Bakar ett nötbröd. Ska det verkligen se ut så här? Det stod det inget om i receptet.

Av ohejdat - 10 mars 2014 09:31

Inleder veckan med att bränna tusen spänn på Bolaget, då är man törstig va? Nä, men jag fick ett presentkort när jag fyllde år och det var på den aktningsvärda summan och eftersom jag är väldigt bra på att slarva bort presentkort så tänkte jag använda det nu när jag äntligen hittat det, jag menar innan det försvinner igen. Nu gjorde jag en skojig shopping i beställningssortimentet, fick ihop hela tretton flaskor! Trots att jag satsade 350kr på en champagne jag varit nyfiken på länge. Men jag körde faktiskt en medveten budgetshopping, har en tendens att köpa lyxiga dyra viner och lägga på hyllan och då har man ingenting att hälla i maten eller i törstiga svampar på besök som hellre dricker mer än bra så att säga. Kolla in rosén från Bordeaux för mindre än fyrtio kronor flaskan! Sommaren är räddad.

Av ohejdat - 10 mars 2014 08:37

Tidigt imorse hängde två nötskrikor på uteserveringen, de är väldigt skygga och flyr bara man glor på dem genom fönsterrutan. Annat än koltrastarna och fasanhönorna, de verkar ha flyttat in och är nästan vägen för Halvan när han bygger altan. Djur är väldigt kul, när vi flyttade hit hade jag ingen aning om att trädgården var full av vilddjur: räv, ekorre, igelkott och den förbannade haren åsså alla fåglar då, till och med en sparvhök brukar hänga här. Sen undrar man ju hur det blir när den nya familjemedlemmen kommer, han kanske inte har samma vänliga inställning. Kniper han haren blir jag lycklig, då ska jag laga till en hargryta till vovven. Lär få köpa ett nytt äppelträd i vår sedan Jösse gnagt av barken på det jag satte i höstas.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards