Alla inlägg den 9 mars 2014

Av ohejdat - 9 mars 2014 15:05

En mig väldigt kär bloggerska har tedille, hon verkar samla på tesorter och tydligen är favoriten just nu Champagne & Grädde. Så igår var jag ju tvungen när jag köpte mitt egna gamla vanliga korvte (Lapsang Souchong) att få sniffa lite i burken; tyckte det doftade jordgubb eller smultron jag. Jag är stentråkig, använder bara tre sorter: Earl Grey Extra till frukost, det rökiga Lapsang S som måltidsdryck alternerat med Genmaicha. Genmaicha har de flesta druckit som ätit sushi: det är japanskt grönt te med rostat ris i. Väldigt gott även att dricka kallt. Det ska dock bryggas vid 70 grader annars blir det beskt. Därför har jag en vattenkokare som man kan ställa in temperaturen på, himla käckt. Ugglemuggen är en flyttpresent från en vän, rolig för den hade jag aldrig köpt själv men den tycker jag mer o mer om. Halvan fick en nästan likadan fast med en älg på.

Av ohejdat - 9 mars 2014 13:35

Lagar långkok, ser inget vackert ut så här kommer en bild på Gremolatan.

Av ohejdat - 9 mars 2014 07:48

Igår var det lördag och kalas hos vänner. Började tidigt och kom hem sent. Har blykeps. Funderar på att släpa mig upp ur sägen för att fixa en kopp kaffe som får blykepsen att smälta. Ikväll blir det Osso Buco. Om jag orkar laga till den, ska sjuda fyra-fem timmar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards