Alla inlägg under februari 2014

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:17

Fru Martini hittade en plafond på loppisen förresten. En rätt ful å trist i plast med svart kant och med uttag för tre halogenlampor. Jag fick hålla upp den så hon kunde fota och mmsa Herr Martini. Då passade jag på att tappa den så den blev lite repig. Det tror jag Herr Martini uppskattade för han lät inte precis som en köpsignal sen när Fru Martini ringde, eftersom hon lyckats skicka mmset till mig istället.

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:13

En Höganäskruka, en hel onaggad 12-litare för 285kr var väl som hittat? Nappade den direkt på loppisen. Då fick jag bannor av Fru Martini som var med, jag har nämligen lärt henne en tankeövning för att man inte ska tokshoppa i onödan: den är väldigt enkel, man ställer sig bara frågan "Om den här grejen hade kostat dubbelt så mycket; hade jag köpt den ändå?", är svaret nej, nä då blir det inget för då vill man faktiskt inte ha den tillräckligt mycket. Och krukan var inte värd 570kr. Ajjj...

Av ohejdat - 12 februari 2014 07:54

Lägger golv, det har jag gjort förut och det tuffar på, men sliter på mina ömma händer så tempot är inte det högsta. Då vill man inte ha hälftens ständigt återkommande kommentarer i olika variationer på temat "ikväll blir det nog inflyttning va?" Nåt lite lagom vedartat borde få träff med en parkettbräda.

Av ohejdat - 11 februari 2014 08:14

Har bestämt mig för att tacka nej, känner mig för osäker på förutsättningarna. Hade väl lite tveksamheter kring det från start, men var ju så sugen på att rulla igång nåt eget igen. Åter till den tröstlösa hemmafrutillvaron, ska väl lägga golv idag för att få ett avslut.

Av ohejdat - 10 februari 2014 10:43

Kollade första avsnittet igår och gillar storyn, berättartekniken och rollgestaltningen, så mycket roligare än det som ska fortsätt rulla ikväll : Tjockare än vatten som är trögt å förutsägbart. Va fan nu mår jag riktigt kass; ägnar mig åt tv-kritik...

Av ohejdat - 10 februari 2014 10:09

Kan man tappa sin ambition i en snödriva i Sälenfjällen? Det som förut kändes självklart känns nu osäkert. Bajs, när en sån beslutsam typ som jag börjar tveka!

Av ohejdat - 9 februari 2014 17:03

Trött trots att jag bara suttit bredvid, somliga släpper tydligen inte ratten ifrån sig förrän de drabbats av en stroke , kraftig kaviarabstinens: det blev en tub och ett paket Falu Rågrut, ohejdat bra kombi.

Av ohejdat - 8 februari 2014 23:53

http://www.salfjallstorget.se/mat--noje/salenstugan-original__228
Sälenstugan Orginal goes lookalikeAustria. Oj. Kan det bli så här kasst? Kan en sån här restaurang överleva mer än en säsong? Schweinshaxe i form av nån lustig förprocessad styckbit med en söt! sås. Och med serveringspersonal så van att försvara sig och sitt eländiga ställe och kassa mat. Avväpnande metoder som att hänga på axeln och talan att "alla andra tycker det är gott"... Snarare var det väl så att man förstod att de hade vanan inne.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards