Alla inlägg den 24 februari 2014

Av ohejdat - 24 februari 2014 18:37

Medan Tre Kronor gav upp guldkampen igår så satt vi på den lokala sportbaren, hemmets TV är inte utrustad med alla kanaler, t.ex så saknar den OS. Därför satt vi nu på varsin sida av ett mörkbrunt bord (obligatoriskt på sportbar) och glodde på varsin skärm och tuggade i oss söndagslunch. Jag bekantade mig med en laxbit som väl var halvvägs i mumifieringsprocessen till rosa träbit och Halvan festade på en Fishn'Chips som var halvt kremerad. Lite segt och trist alltså, så jag började Blocketshoppa på mobilen, hittade en oanvänd glassmaskin för en hundralapp. Googlade lite testresultat och den verkade Ok så efter några meddelanden fram å tillbaka så var det bara att svänga iväg efter förlustmatchen o hämta upp den nya hushållsprylen.
Idag har jag premiärlagat hemmagjord glass med lakritspulver, har ju gjort parfait och sorbet å sånt men aldrig med apparat. Ska bli intressant, har nån ett favoritglassrecept så tages det tacksam emot.

Av ohejdat - 24 februari 2014 09:13

Jag blev väldigt förtjust i "Gregorius" för tio år sedan, så jag hade förväntningar. Men det känns som om författaren gett sig på ett ämne som intresserar honom, men har inte haft någon plan eller förhållningssätt.
Boken handlar om ett par som provar swingerslivet för att väcka liv i deras eget samliv. Själva orsaken beskrivs så väl i en scen där kvinnan funderar över makens hand på hennes lår, att det känns som om han lika gärna kunde lagt handen på sitt egna ben och att hon funderar på hur det skulle kännas med en främmande hand. För syftet är att återuppstå som en egen individ, att genom att bli sedd med andras ögon också bli sedd av partnern med en nyare friskare blick.
Jag tycker det blev ganska trist och vilset, parallellhistorierna är ointressanta: hennes jobb, hans jobb, hans elev, deras dotter, ja allt beskrivs lite flyktigt och kopplar inte till huvudhistorien. Boken är inte heller nåt för den som hoppas på nåt i närheten av tantsnuskgenren.
Är det nån annan som hunnit läsa den som har nån reflektion?, vore kul att läsa.

Av ohejdat - 24 februari 2014 07:02

Nu är jag ju gravid hävdar jag, även det inte kommer ta såå många månader innan jag har ett litet knyte i famnen. En pälsklädd gnyende bebis som förhoppningsvis säger till i tid så jag inte behöver fixa en nån slags blöja till den rätt långa resan hem från BB.
Men man behöver ju tänka på att fixa rätt prylar. Herre, va grejer det finns på dessa djurbutikssidor! Och prisspannet är som från Nettos fyndlåda till NK. En portabel vattenskål behöver man ju och en babyfilt och ett halsband och ett koppel, eller är det bättre med en sele från början? Och sen förlorar jag mig i hundbilbälten(!), klotänger och bajspåsar.
Ja, jag är lite orolig för det där med bajset, men självklart är det bara att böja sig och plocka, dessutom blir det ju en viss inkörning eftersom valpen naturligtvis inte i början åstadkommer falukorv utan mera prinskorv. Det ska nog bli mitt arbetsnamn på hundbajset i fortsättningen: prinskorv oavsett storlek, det är ju en prins som vi ska hämta.
Halvan är inte lika gravid som jag, men det brukar ju vara så, han verkar inte va beredd att sitta med nosen i en valpbok.

Korvbilden har jag lånat, från en amerikansk site som påstår att det är "a swedish sausage":? Va? I så fall en sån jag beskrivit ovan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards