Alla inlägg den 18 februari 2014

Av ohejdat - 18 februari 2014 21:21

Jädrar, var kom energin ifrån? Har blåsor i händerna. Röjer i garage och förråd. Gillar visst gräsänkeläget. Men lägger av för dagen. Surar lite över att INGEN vill veta hur det kommer sig att jag druckit Klorin.

Av ohejdat - 18 februari 2014 15:28

Halvan älskar prylar, han går alltid all in också: typ läser bruksanvisningen från pärm till pärm. Fatta att äktenskapstycket bygger på pusselbitsteorin och INTE speglingsteorin. Jag bara sliter upp grejer ur förpackningen o kör igång direkt enligt "trial and error".
Nu så tänkte jag i alla fall eftersom jag fått mig en sprillans ny bil som dessutom snackar med min telefon, så måste han ju också få nåt nytt kul. För någon månad sedan lade stektermometern av, det resulterade bl.a i att pållen förra veckan blev lite överstekt, körde ansiktstricket (känns köttet som kinden, hakan eller nästippen när man trycker på det) men den blev rätt grå. Så idag knallade jag in i männens leksaksaffär i det stora köpcentrumet och frågade efter iGrill. En termometer som snackar med telefonen alltså, fatta så kul han kommer ha i sommar när han ska joxa och trixa med stekar och spett i sin Weber. Sommar förresten, han premiärgrillade redan helgen innan vi åkte till fjällen, under förrådstaket visserligen.

Av ohejdat - 18 februari 2014 14:23

En av mina favoritbloggerskor la nyss upp en bild på en vaskrensare, typ stor sugpropp på skaft och en burk kaustiksoda, dessutom en avokado(!). Det fick mig att tänka på när jag råkade svälja ett halvt glas klorin.
Nån som vill veta varför?

Av ohejdat - 18 februari 2014 10:44

Ohejdat har ruttnat på Beijer Byggmaterial. Ska det va så humhum svårt att återkoppla till kund inom rimlig tid? Ringde min gamla golvleverantör och visst, de hade ju min efterfrågade stegdämpande skiva hemma på lagret. Bara att komma förbi och hämta, synd att det är flera timmar bort. Om ni bor i Göteborg med omnejd så köp ert golv här, grabbarna på Golv och Mattvaruhuset i Mölndal är bara bäst, kunniga och käcka och med rätt dialekt. Och bra golv, finns inget bättre än Kährs parkett, den liksom lägger sig själv om man ber snällt.

Av ohejdat - 18 februari 2014 08:10

Idag blire fönsterputsningsuppmaning hela dan: SOL. Jag som är så kass på det, ska tvätta Halvans bil istället, rompan på den ser ut som om den har maginfluensa och inte hunnit så att säga. Och sen bibblan, återvinningen och butiken.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards