Alla inlägg den 14 februari 2014

Av ohejdat - 14 februari 2014 17:20

Om Quick-domarna inte är en rättsskandal, vad är de då? Lambertz har spårat ur fullständigt. Åtta mord kunde bindas till Q så han kunde dömas för dem. Sedan har han friats från dem, samtliga. Om det var ett mord av åtta som det visade sig inte kunde styrkas hade det väl varit ursäktligt, men nu har rätten inte krävt riktig bevisning i åtta mordfall för att fälla gärningsmannen, om inte det är en rättsskandal så är det ett rättshaveri. Och Lambertz resonemang gör honom till nån slags rättshaverist som borde pensioneras.

Av ohejdat - 14 februari 2014 16:00

Man är rätt blasé va när man inte har ork att hämta sin nya bil idag utan tar det på måndag istället.

Av ohejdat - 14 februari 2014 15:55

Ohejdat tager sig ett allahjärtansdagbad och passar samtidigt på att boka teaterbiljetter direkt från badskummet.

Av ohejdat - 14 februari 2014 14:29

Ringer till Beijer Byggmaterials lokala byggbutik, ingen svarar, blir kopplad till central växel, kopplas tillbaka till butiken, till slut svarar Henrik, talar om mitt ärende, Henrik vet vad det är jag frågar om, men tror Lotta kan det där bättre så han kopplar vidare till Lotta, Lotta svarar inte så jag kopplas till växeln som ringer på Lotta en vända till, Lotta svarar och blir mycket förvånad över att Henrik hänvisat till henne eftersom hon inte har en Aaning om detta, hon kopplar mig vidare till kan det vara Arne möjligen, Arne? svarar i varje fall inte, växeln svarar istället och kopplar mig vidare till Mats, Mats svarar alldeles överrumplande direkt och vet inte mycket om det jag frågar efter, men tar mitt nummer och ska ringa tillbaka så fort han hittat artikeln. Klockan är halv tre nu och jag ringde väl vid åttatiden imorse.

Av ohejdat - 14 februari 2014 08:49

Christian Olsson på Sportradion, han gillar sig själv och sin käcka formuleringsförmåga. Det gör inte jag.

Av ohejdat - 14 februari 2014 07:12

Om det är en endaste dag om året man ska uppmärksamma sin halva förutom bröllopsdagen då så är det alltså idag. Samma man som alltså kommer hem när man lagt färdigt parkettgolvet i ena gästrummet och också spikat dit golvlisten och då säger: jaså du fuskade vid dörrfodren (istället för t.ex Vilken fantastisk fru jag har som fixar klart huset, kom så smäller vi en flaska champagne och inviger rummet ordentligt).
Nåväl, Halvan har bokat bord på stans finrestaurang ikväll, rätt tidigt men det var ju för att det är halva priset då, har dock inget emot att spara utgifter utan att få mindre för pengarna. Får fixa en bunt tulpaner till honom.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards