Alla inlägg den 12 februari 2014

Av ohejdat - 12 februari 2014 21:51

Den är så fin vår teater, förgylld och dammig och sammetsröd, fylld av jugendslingor och vinblad och vacker enorm kristallkrona. Ovan ridån står det på latin: att leende säga sanningen "Ridendo dicere verum".

Av ohejdat - 12 februari 2014 21:45

Så blev det teater "Innan jag fyller 67". Hade fått höra att den var vulgär. Det var den ju inte fast ämnet var äldre kvinna annonserar och önskar sex med man hon tycker om. Men det som var tragiskt var ju att publiken till 85% redan fyllt 67. Försent alltså att bli inspirerad eller?

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:40

Tänker på grön paprika. Fattar inte vem som vill äta grön paprika och varför?, det smakar ju kart. Som att äta ett stenhårt omoget äpple. Jag petar alltid bort all grön paprika. Majs äter jag inte heller, men det är ju för att man blir dum i huvet av majs.

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:20

Ikväll kan det bli teater, eller imorgon kväll, Hälften tycker inte Ohejdat behöver veta i förväg, Ohejdat är ju hemmafru. Ohejdat bestämmer sig för att fortsätta såga, fast det blev fel vinkel på slutbrädan i förmiddags, lite sågspån är väl ok att ta med till salongen, fastnar så bra i sammeten på stolarna. Somliga lämnar nog sågspån när ändå, räcker med en liten huvudskakning.

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:17

Fru Martini hittade en plafond på loppisen förresten. En rätt ful å trist i plast med svart kant och med uttag för tre halogenlampor. Jag fick hålla upp den så hon kunde fota och mmsa Herr Martini. Då passade jag på att tappa den så den blev lite repig. Det tror jag Herr Martini uppskattade för han lät inte precis som en köpsignal sen när Fru Martini ringde, eftersom hon lyckats skicka mmset till mig istället.

Av ohejdat - 12 februari 2014 15:13

En Höganäskruka, en hel onaggad 12-litare för 285kr var väl som hittat? Nappade den direkt på loppisen. Då fick jag bannor av Fru Martini som var med, jag har nämligen lärt henne en tankeövning för att man inte ska tokshoppa i onödan: den är väldigt enkel, man ställer sig bara frågan "Om den här grejen hade kostat dubbelt så mycket; hade jag köpt den ändå?", är svaret nej, nä då blir det inget för då vill man faktiskt inte ha den tillräckligt mycket. Och krukan var inte värd 570kr. Ajjj...

Av ohejdat - 12 februari 2014 07:54

Lägger golv, det har jag gjort förut och det tuffar på, men sliter på mina ömma händer så tempot är inte det högsta. Då vill man inte ha hälftens ständigt återkommande kommentarer i olika variationer på temat "ikväll blir det nog inflyttning va?" Nåt lite lagom vedartat borde få träff med en parkettbräda.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards