Alla inlägg den 5 februari 2014

Av ohejdat - 5 februari 2014 21:01

Förra året letade jag mig blå efter ett extra djupt badkar, gillar inte när axlarna sticker upp, och som inte kostade typ som ett nytt garage med automatisk port ungefär: för såna fanns det. Till slut hittade jag ett, typ sju centimeter djupare än standard och typ 12 lakan, enda abret var att det inte var av emaljerad plåt utan av plast, egentligen var det ett bubbelbadkar fast man låtit bli att göra hålen för bubblorna. Ringde till fabriken och fick höra fördelarna och nackdelarna med materialet och insåg att det inte är en balja man tvättar en hund i, inte en hund med klor i alla fall. Nu har jag badat o det är ljuvligt, behöver inte ligga länge, men en kvart djupt nedsänkt i hett vatten gör under och dessutom varm handduk från elementet efteråt. Funkar lika bra som handduksvärmare. Nu är jag på jakt efter en badkarshylla så jag kan leka med paddan samtidigt, nåt tips?

Av ohejdat - 5 februari 2014 17:41

Har lekt städtant hemma hos föräldraskapet. Vardagsrummet tar timmar för det är prylar överallt. Det är bra med föräldrar för de kan vara ens förebilder, även liksom helt tvärtom: att jag ska aldrig någonsin nånsin bli som dom. Nyttigt. De kör med vissa opraktiska lösningar som varit desamma sedan jag flyttade hemifrån, alltså mer än trettio år. Tv-apparaten som ska rullas över en tröskel, köp en till eller ta bort tröskeln!, en stor stol som står alldeles framför dörren till köket när man ut från matsalen, flytta på den!, böcker i högar på bordet för bokhyllan är full (av tex National Geographic från åttiotalet och uppslagsverk från strax efter kriget). Jag ska aldrig bli en hamster och alltid PLOCKA UNDAN och saker ska ha sina platser och inget pynt och inga soppåsar som kryper ut ur skåpet självmant när man öppnar locket till soptunnan.
Dåliga förebilder är bra förebilder och bättre än inga alls.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards