Alla inlägg den 29 januari 2014

Av ohejdat - 29 januari 2014 20:18

Så här vått o grusigt o saltigt är det på de stoppade säten, för ingen vill väl för allt i världen ha fötterna på golvet!

Av ohejdat - 29 januari 2014 18:48

Jag tror jag har varit dansk i ett tidigare liv, jag lagar ribbestek till middag nu och sitter och sätter ihop en smörgåsmeny till caféet jag tror ska bli mitt. Det blir hela tiden stinkande danskost på bröden som Hawarti och knaprigt bacon till leverpastejen och danskt rågbröd och dyrlegerens nattamad och skysås och remoulade...

Av ohejdat - 29 januari 2014 14:36

Så brukar man ju kalla att ett ställe har som är i behov av en hjälpande hand. Tror jag hittat ett sånt café nu, som behöver mig.

Av ohejdat - 29 januari 2014 09:30

Idag har denna uttråkade hemmafru planerat börja joxa med golvläggningen, kan inte vänta på att det jävla benet blir bättre, men det gäller ju att få ut tummen också, för den behövs vid golvläggning. Punkt ett är drevning så draget från krypgrunden försvinner. Punkt ett minus ett är att städa upp efter målarens bredspackling annars ser jag nog ut som en bagare efter att ha masat runt i slipdammet. Punkt ett minus två är att hoppa i brallorna med knäskyddsfickor, hopp å hoppa: efter jul och New York blir det är kränga på sig dem, två hål i bältet ut kostade detta frossande *sur på mig själv- ett hade väl räckt!*

Av ohejdat - 29 januari 2014 09:24

Läser på en blogg om en som vill ha tips på en maskin som strimlar vitkål riktigt fint, tänker då på att jag funderat på att skaffa mig en mandolin typ Kyocera för dylik tunnskivning och börjar googla, hamnar på Tradera och där är ju mandolin inte bara ett köksredskap utan också ett instrument, får syn på en annons med en gammal mandolin som nästan ser ut som Evert Taubes luta, börjar därefter googla på "spela mandolin" och hamnar på ett forum som noggrant går igenom olika tekniker och plektumgrepp, börjar se mig själv plockandes men mest ett vackert instrument hängandes på väggen...vart tog vitkålen vägen?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards