Alla inlägg den 28 januari 2014

Av ohejdat - 28 januari 2014 14:17

http://cdn.shortlist.com/resource/binary/97cca84154769ca13d31d6edfda8e875/reading.jpg

Men det var det väl ändå ingen som trodde!

Av ohejdat - 28 januari 2014 13:55

Älskart. Så heter det ju numera: älskart. Jag älskar biblioteket, tillsammans med modern teknik, jag kan ligga i soffan o beställa böcker, utan att det kostar en enda spänn och jag kan låna om böcker som jag inte hunnit läsa klart. Och igår kom sms att min beställda bok av Inger Edelfeldt: "Konsten att dö" fanns att hämta: på själva utgivningsdagen! Fantastiskt. Jag älskar bibblan, nästan lika mycket som Systembolagets beställningssortiment ( också gratis att beställa hem, även om flaskorna kostar förstås, men dem lämnar man ju tillbaka tömda också).

Av ohejdat - 28 januari 2014 13:34

Nu kan man ju prenumerera på Linas matkasse o liknande, alltså nån annan bestämmer vad man ska äta till middag, men man får ändå laga den, duka o diska. Blev nåt tankefel där va? Jag menar; det som vore intressant för mig är att bestämma vad det blir för nåt gott till middag och sedan fixar nån annan resten, det vore en tjänst värd att betala för!

Av ohejdat - 28 januari 2014 10:26

...börjar bli smått tokig av låten. 25 minuter nu, hur länge ska jag hänga kvar innan jag testar att ringa om, det verkar ju inte funka, har varit nr 1 i kön hela tiden också. Synd att det ska va så krångligt att fixa transport från Lauritz, lär inte ropa in något mer därifrån om det inte går att hämta själv.

Av ohejdat - 28 januari 2014 09:54

Många gäster är här o äter idag: koltrastar, pilfinkar, grön o gråsiskor, fasantuppen med sina två hönor o ekorren som hänger uppåner å äter. Medan jag lugnt slevar i mig två ofödda löslokta släktingar i köket intill, nåja inte släkt med Kurre men ändå. Bra att mamsingen hade typ sex oöppnade paket havregryn av varierande årgång, typ en gång om året drabbas hon av lusten att börja äta gröt men den går över så fort hon stoppat in paketet i skafferiet. Fasanhönorna verkar gilla okokt gröt.

Av ohejdat - 28 januari 2014 09:36

Vad livet blev krångligt utan pappersalmanacka, har ingen koll alls. Först så funkade kalendern i luren o synkade med kalendern i paddan, fast det funkade inte åt andra hållet, men nu har allt försvunnit bara, en almanacka kan man ju tappa (har aldrig hänt mig) men bokstäverna som står i den kan ju aldrig ramla ur.
Har skottat, har världens bästa gym utanför knuten o gratis är det också.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards