Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Obrukbar är en definitionsfråga

Av ohejdat - 24 januari 2014 08:44

Maken hade med sig min braiga resväska till långtbortistan. Det är en sån där lättvikts med hårt skal, en Titan. Den har varit på många ställen och jag hade planer för dess framtid som resesällskap. Men nu är den ju skadad, själva sargen som skyddar dragkedjan har slitits loss längs ena långsidan. Ringde flygplatsen imorse eftersom han inte lyckades få kontakt med någon personal vid disken igår. Detta är en pytteflygplats, glad att den finns dock. Nepp, för att få ersättning för en skada måste den anmälas vid ankomsten och: detta är det remarkabla: skadan måste ha gjort väskan obrukbar för att den ska ersättas. Om du förlorar ett hjul så du inte längre kan rulla väskan räknas det inte som obrukbar för du kan ju fortfarande bära den! Oj, oj. Ok, så inte förrän klädpaltorna kommer ut i lösvikt på transportbandet kan det bli fråga om ersättning. Då vet man det. Bäst o kolla hemförsäkringen också, tror min väska faller för åldersstrecket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards