Alla inlägg den 23 januari 2014

Av ohejdat - 23 januari 2014 21:43

Göteborg filmfestival drar igång o vi är där, som alltid, och fullbokat filmschema hela helgen, alltid lika spännande hur många nit- respektive vinstlotten man lyckas dra ur programmet. Fattar inte hur jag ska fixa det med benet bara. Kan man lämna benet hemma kanske?

Av ohejdat - 23 januari 2014 21:40

Maken var inget hungrig, trots att jag förberett hans favorit: Sibyllakorv i långa konservburken. Då äter jag alltså lite vad jag vill medan han ägnar sig åt det han gillar allra bäst: Candy Crush. Det blev en kopp Lapsang Suchong, rökt te alltså och en bit fins surskorpa (som en rejälare bit finncrisp) med gorgonzola på och några skivor fransk valnötssalami. Gott o smakrikt.

Av ohejdat - 23 januari 2014 20:03

Dags att köra till flygplatsen o skrapa upp en make som hängt fyra timmar i loungen före sista kortsträckan hem, lär vara jetlaggad o tankad, ... o söt o alldeles alldeles underbar!

Av ohejdat - 23 januari 2014 20:01

Hur lyckas man leva ett helt liv långt upp i vuxen ålder o fortfarande inte förstå att man ska hålla till höger vid ett möte på en snötrång trottoar? Hur är man funtad? "Har du ingen mamma eller pappa"? Har man hängt med vargarna o gamarna istället? Japaner o engelsmän är ursäktade för de kan ju råka hålla till vänster av gammal vana, men en vanlig svennebanan? Fattar inte, ska varje möte va ett äventyr kanske?

Av ohejdat - 23 januari 2014 19:57

Jag har fan apont i vänsterbenet, från typ ägglossningscentralen o ner i knät, har svårt att hålla benet stilla. Spydde av smärtan i tisdags natt. Blev desperat o började rafsa i badrumsskåpet. Svärfar lämnade inte mycket efter sig när han drog från den jordiska tillvaron, men jag mindes att maken sparat några blister med värktabletter, så nu har jag testat Citodon, Paraflex Comp o Voltaren av olika styrka och utgångsdatum, lite lindrar det men man blir ju ganska luddig i skallen också. Ibland är det bra att ha en sparande kanvabraatthamake.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards